GWÓŹDŹ Wiesław
GWÓŹDŹ Wiesław, urodzony 5 marca 1960 r. w Radomyślu Wielkim, syn Bolesława i Marii z domu Midura. W latach szkolnych należał do sekcji modelarskiej Aeroklubu Mieleckiego oraz trenował biegi długie w LKS Tęcza Mielec. Absolwent Technikum Mechanicznego w Mielcu z maturą w 1982 r. W 1979 r. zdobył licencję pilota szybowcowego w Aeroklubie Mieleckim. Uzyskał także kwalifikacje skoczka spadochronowego. Od 1982 r. do 1987 r. pracował w Aeroklubie Mieleckim jako mechanik lotniczy. Odbył szkolenie do licencji pilota samolotowego turystycznego i szkolenie na samolot An-2. W 1988 r. został zatrudniony w Zakładzie Usług Agrolotniczych w Mielcu jako pilot przeciwpożarowy i do 1994 r. jako pilot agro. Między innymi brał udział w pracach zleconych w Sudanie w ramach tzw. „Akcji Afrykańskiej”. Następnymi etapami edukacji lotniczej były: szkolenie na licencję zawodową IFR w Ośrodku Kształcenia Lotniczego w Rzeszowie, szkolenie do licencji pilota samolotowego liniowego w Prywatnych Liniach Lotniczych Elgaz oraz szkolenie na samoloty pasażerskie w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Po okresie zatrudnienia w Mielcu podjął pracę w Prywatnych Liniach Lotniczych Elgaz (pilot samolotu SN-601 Corvette) oraz Skypol (pilot samolotu SA-226 Metro 3). Kolejnym miejscem pracy były Polskie Linie Lotnicze LOT (1995-2005), gdzie pełnił funkcje: pierwszego oficera samolotu ATR72, kapitana ATR72/42, instruktora/egzaminatora ATR72/42 i kapitana/instruktora/egzaminatora EMB145. W latach 1999-2000 został urlopowany z PLL LOT do Jet Airways, gdzie pracował jako instruktor/egzaminator ATR72-500, a w latach 2002-2003 otrzymał urlopowanie do Bangkok Airways i jako kapitan latał na ATR72. Kolejnymi liniami lotniczymi, w których pracował, były: Wizzair (kapitan Airbus 320, 2005-2006), Vueling Hiszpania (kapitan Airbus 320, 2006-2007), Silkair Singapore (kapitan Airbus 320, 2007-2014), Singapore Airlines (kapitan Boeing 777, 2014 r.), Scoot Airlines Singapore (kapitan Boeing 777, kapitan Boeing 787 Dreamliner, 2014-2017). Od 2017 r. jest zatrudniony w Qatar Airways (kapitan Boeing 777-300ER, 200LR, 200F). Ogólny dotychczasowy nalot: 22 000 godzin. Otrzymał dyplom za uratowanie samolotu i pasażerów na Airbusie 320 w czasie awarii samolotu po starcie w bardzo trudnych warunkach pogodowych. Utrzymuje kontakt z kolegami z Mielca.